Kde, kdy a jak pomáháme?
Jak postupujeme
Cílem naší péče je stabilizovat rodinu, která se nachází ve složité sociální či materiální situaci, a předejít tak odebrání dítěte.
S ohroženou rodinou pracujeme přímo v jejím přirozeném prostředí, nejlépe u ní doma či v jiném prostředí, kde se rodina cítí bezpečně.
Terénní sociální pracovníci pomáhají všem členům rodinného systému vyrovnat se s nepříznivou životní situací.
Rodině poskytujeme tyto druhy pomoci:
- pomoc při školní přípravě dítěte,
- nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností dítěte, pracovně výchovná činnost s dětmi i dospělými
- doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři, na zájmové aktivity v doprovodu rodičů
- nácvik finanční gramotnosti dětí
- podpora a nácvik rodičovského chování včetně vedení hospodaření a udržování domácnosti
- podpora a nácvik sociálních kompetencí v jednání na úřadech, školách, školských zařízeních
Provozní doba
Pondělí: 9:00 – 11:30, 12:00 – 17:00 terénní forma
Úterý: 9:00 – 11:30, 12:00 – 17:00 ambulantní forma
Středa: 9:00 – 11:30, 12:00 – 17:00 terénní forma
Čtvrtek: 9:00 – 11:30, 12:00 – 17:00 terénní forma
Pátek: 9:00 – 11:30, 12:00 – 17:00 terénní forma
Adresa
Domažlická 1053/15, 130 00 Praha 3 – Žižkov
- pomoc při hledání zaměstnání, při řešení zadlužení či jiných ekonomických problémů, sestavení rodinného rozpočtu
- pomoc při změně nevyhovujícího bydlení, při jednání na plynárnách, elektrárnách, s pronajímateli bytových jednotek
- pomoc s ukončením užívání návykových látek.
Terénní sociální pracovnice SOS Kompasu řeší s rodiči všechny důležité záležitosti, které pomohou stabilizovat situaci v rodině a umožní všem členům rodiny zůstat pohromadě a zachovat zdravé prostředí pro výchovu dětí.
Financování
Náklady na provoz služby jsou kryty z vlastních zdrojů organizace, především z příspěvků našich dárců.
SOS Kompas Praha je částečně financován z NADACE J&T.
Můžeme něco dělat lépe?
Máme zájem zlepšovat naše služby. Pokud věříte, že bychom něco mohli dělat lépe, budeme rádi, pokud nám to řeknete.
Stížnosti, podněty nebo připomínky k naší práci můžete sdělit osobně kterémukoliv pracovníkovi zařízení, zaslat je na mailovou adresu uvedenou v kontaktech, případně poštou na naši adresu.
V případě, že si chcete stěžovat na vedoucí/ho zařízení, můžete stížnost adresovat regionální ředitelce pro Prahu.
Každou stížností se budeme zabývat, stěžovatele o způsobu jejího vyřízení budeme informovat.