Přístav Zábřeh – doprovázení pěstounských rodin

Kde nás najdete

SOS Přístav Zábřeh sídlí v centru Zábřehu, v dostupnosti městské hromadné dopravy i státních institucí. Působnost kanceláře SOS Přístav Zábřeh je celý Olomoucký kraj.

Kontaktní adresa

SOS Přístav Zábřeh
Masarykovo nám. 20/19
789 01 Zábřeh

Provozní doba

  • Pondělí   8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě
  • Úterý      8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě
  • Středa     8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě
  • Čtvrtek    8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě
  • Pátek       8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě

Setkání je vhodné vždy domluvit předem, ať již telefonicky, či mailem. Pracovnice vyjíždí přímo za rodinami, nemusí být tedy v kanceláři vždy přítomna.

Jakým způsobem pracujeme

SOS dětské vesničky, z.s. mají pověření k výkonu sociálně-právní ochrany dětí. Dlouhodobě poskytujeme podporu pěstounským rodinám a snažíme se o to, aby děti mohly vyrůstat v rodinném prostředí. Proto pěstounským rodinám poskytujeme intenzivní podporu. Každá rodina má svého klíčového pracovníka, se kterým dlouhodobě spolupracuje a řeší situace, které pěstounství přináší. Doprovázíme rodiny na území Prahy a Středočeského kraje.

Co nabízíme

  • Doprovázení pěstounských rodin
    (Poskytujeme poradenství v náhradní rodinné péči a v sociální oblasti)
  • Odborné vzdělávání pro pěstouny
  • Zprostředkování zajištění péče o dítě (v zákonem stanovených případech hradíme krátkodobé hlídání, také přispíváme na pobytové aktivity dětí po dobu zajištění odpočinku pěstounů – 14 dní ročně)
  • Zprostředkování psychologické a další odborné pomoci
  • Pomáháme se zajištěním kontaktu dětí s biologickou rodinou

Jaké jsou naše cíle

Cílem SOS Přístav je podporovat osoby poskytující pěstounskou péči tak, aby jim svěřené děti:

  • vyrůstaly v lásce, bezpečí, důvěře, respektu a přijetí;
  • vytvářely smysluplné dlouhodobé vztahy jak se svojí původní rodinou, tak s rodinou pěstounskou;
  • se účastnily rozhodování o svých životech a dostaly srozumitelným způsobem informace o všem, co se jich týká, zejména informace o své historii a důvodech, proč jsou umístěny v pěstounské péči;
  • rozvíjely svůj potenciál a byly naplňovány jejich potřeby;
  • budovaly svou identitu;
  • byly připraveny na odchod z pěstounské péče ať již návratem ke svým rodičům nebo jiným osobám blízkým nebo osamostatněním v dospělosti.

Jaké je naše poslání

Posláním SOS Přístav je podporovat osoby poskytující pěstounskou péči v péči o přijaté děti zejména:

  • v zajišťování bezpečí dětí a péči o ně,
  • v naplňování konkrétních individuálních potřeb přijatého dítěte,
  • v podpoře vztahů dítěte k jeho rodině a dalším blízkým osobám,
  • ve vytváření bezpečných dlouhodobých vztahů s dětmi,
  • ve spolupráci s dalšími odborníky podporujícími dítě.

S kým pracujeme – cílová skupina

Cílovou skupinouSOS Přístav jsou pěstounské rodiny. Uvědomujeme si, že osoby poskytující pěstounskou péči potřebují ve své práci velkou podporu a proto má každá rodina svého klíčového pracovníka, který pracuje s celou rodinou (pěstouny, přijatými i biologickými dětmi). Poskytuje jim odborné poradenství, sdílí s nimi radosti i strasti pěstounství, hledá s rodinou řešení v situacích, které pěstounství přináší. V případě potřeby doporučuje a pomáhá rodině vyhledat odbornou pomoc.

Dalšími cílovými skupinami jsou:

  • děti v pěstounské péči,
  • další děti v rodině,
  • další osoby blízké osobám poskytujícím pěstounskou péči,
  • rodiče a další osoby blízké pro děti v pěstounské péči při zajištění bezpečného kontaktu dítěte s těmito osobami,
  • děti, které se na SOS Přístav obrátí,
  • osoby, které mají zájem poskytovat pěstounskou péči.

Financování

Činnost SOS Přístav Zábřeh je hrazena částečně ze státního příspěvku na výkon pěstounské péče, většina nákladů je však pokryta z vlastních zdrojů organizace.

Kontaktujte nás

Vedoucí sociální pracovnice

 Mgr. Zuzana Slaná, Dis.

+420 737 299 711

Můžeme něco dělat lépe?

Máme zájem zlepšovat naše služby. Pokud věříte, že bychom něco mohli dělat lépe, budeme rádi, pokud nám to řeknete. Podněty, připomínky nebo stížnosti k naší práci můžete sdělit osobně kterémukoliv pracovníkovi zařízení, zaslat je na mailovou adresu uvedenou v kontaktech, případně poštou na naši adresu nebo vložit do schránky příslušné služby.

V případě, že si chcete stěžovat na pracovníky SOS Přístav, můžete stížnost adresovat vedoucí služby, řediteli programů doprovázení pěstounských rodin, či výkonné ředitelce.

Každou stížností se budeme zabývat, stěžovatele o způsobu jejího vyřízení budeme informovat. Způsob vyřízení anonymní stížnosti bude zveřejněn na nástěnce v zařízení.

Podrobné informace o postupu vyřizování stížností naleznete zde.