Přístav Příbram – doprovázení pěstounských rodin

Kde nás najdete

Zázemí pro doprovázení pěstounských rodin Přístavu Příbram se nachází na adrese Pražská 14, 261 01 Příbram. (pasáž Jana – kancelář je označena logem SOS vesniček).

Provozní doba

  • Pondělí     8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě
  • Úterý         8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě
  • Středa       8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě
  • Čtvrtek      8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě
  • Pátek         8:00 – 12:00 a 13:00 – 15:00 po předchozí domluvě

Schůzku je lépe si dopředu telefonicky domluvit. Součástí naší práce jsou návštěvy v místě bydliště pěstounů, nemusíte nás tedy vždy v kanceláři zastihnout. Raději nám dopředu zatelefonujte, abychom si na setkání s vámi udělali dostatek času.

Aktuální nabídka vzdělávacích akcí zde

Jakým způsobem pracujeme

SOS dětské vesničky, z.s. mají pověření k výkonu sociálně-právní ochrany dětí. Dlouhodobě poskytujeme podporu pěstounským rodinám a snažíme se o to, aby děti mohly vyrůstat v rodinném prostředí. Proto pěstounským rodinám poskytujeme intenzivní podporu. Každá rodina má svého klíčového pracovníka, se kterým dlouhodobě spolupracuje a řeší situace, které pěstounství přináší. Doprovázíme rodiny na území Prahy a Středočeského kraje.

Pomohli jsme 1272 dětem

Co nabízíme

  • Doprovázení pěstounských rodin (Poskytujeme poradenství v náhradní rodinné péči a v sociální oblasti)
  • Odborné vzdělávání pro pěstouny
  • Zprostředkování zajištění péče o dítě (v zákonem stanovených případech hradíme krátkodobé hlídání, také přispíváme na pobytové aktivity dětí po dobu zajištění odpočinku pěstounů – 14 dní ročně)
  • Zprostředkování psychologické a další odborné pomoci
  • Pomáháme se zajištěním kontaktu dětí s biologickou rodinou

Jaké jsou naše cíle

Cílem SOS Přístav je podporovat osoby poskytující pěstounskou péči tak, aby jim svěřené děti:

  • vyrůstaly v lásce, bezpečí, důvěře, respektu a přijetí;
  • vytvářely smysluplné dlouhodobé vztahy jak se svojí původní rodinou, tak s rodinou pěstounskou;
  • se účastnily rozhodování o svých životech a dostaly srozumitelným způsobem informace o všem, co se jich týká, zejména informace o své historii a důvodech, proč jsou umístěny v pěstounské péči;
  • rozvíjely svůj potenciál a byly naplňovány jejich potřeby;
  • budovaly svou identitu;
  • byly připraveny na odchod z pěstounské péče ať již návratem ke svým rodičům nebo jiným osobám blízkým nebo osamostatněním v dospělosti.

Jaké je naše poslání

Posláním SOS Přístav je podporovat osoby poskytující pěstounskou péči v péči o přijaté děti zejména:

  • v zajišťování bezpečí dětí a péči o ně,
  • v naplňování konkrétních individuálních potřeb přijatého dítěte,
  • v podpoře vztahů dítěte k jeho rodině a dalším blízkým osobám,
  • ve vytváření bezpečných dlouhodobých vztahů s dětmi,
  • ve spolupráci s dalšími odborníky podporujícími dítě.

S kým pracujeme – cílová skupina

Cílovou skupinou SOS Přístav jsou pěstounské rodiny. Uvědomujeme si, že osoby poskytující pěstounskou péči potřebují ve své práci velkou podporu a proto má každá rodina svého klíčového pracovníka, který pracuje s celou rodinou (pěstouny, přijatými i biologickými dětmi). Poskytuje jim odborné poradenství, sdílí s nimi radosti i strasti pěstounství, hledá s rodinou řešení v situacích, které pěstounství přináší. V případě potřeby doporučuje a pomáhá rodině vyhledat odbornou pomoc.

Dalšími cílovými skupinami jsou:

  • děti v pěstounské péči,
  • další děti v rodině,
  • další osoby blízké osobám poskytujícím pěstounskou péči,
  • rodiče a další osoby blízké pro děti v pěstounské péči při zajištění bezpečného kontaktu dítěte s těmito osobami,
  • děti, které se na SOS Přístav obrátí,
  • osoby, které mají zájem poskytovat pěstounskou péči

Financování

Činnost SOS Přístav Praha je hrazena částečně ze státního příspěvku, většina nákladů je však pokryta z vlastních zdrojů organizace.

Můžeme něco dělat lépe?

Máme zájem zlepšovat naše služby. Pokud věříte, že bychom něco mohli dělat lépe, budeme rádi, pokud nám to řeknete. Podněty, připomínky nebo stížnosti k naší práci můžete sdělit osobně kterémukoliv pracovníkovi zařízení, zaslat je na mailovou adresu uvedenou v kontaktech, případně poštou na naši adresu nebo vložit do schránky příslušné služby.

V případě, že si chcete stěžovat na pracovníky SOS Přístav, můžete stížnost adresovat vedoucímu služby, řediteli programů doprovázení pěstounských rodin, či výkonné ředitelce.

Každou stížností se budeme zabývat, stěžovatele o způsobu jejího vyřízení budeme informovat. Způsob vyřízení anonymní stížnosti bude zveřejněn na nástěnce v kanceláři.

Podrobné informace o postupu vyřizování stížností naleznete zde.