Dům na půl cesty

Mladým dospělým lidem usnadňujeme v bouři nejistot jejich start do vlastního samostatného života. Pomáháme jim správně zakotvit a vyplout správným směrem.

Co služba obsahuje

Kdo jsme

Jsme pobytová sociální služba, která umožňuje přirozený a plynulý vstup mladého plnoletého člověka do samostatného a odpovědného života.

Dům na půl cesty SOS Kotva se nachází v klidné čtvrti Brno – Medlánky s dobrou dostupností do centra.  Nabízí ubytování v dvoulůžkových pokojích a žije v něm maximálně 8 klientů. Druhým stupněm služby je dvoupokojový byt v městské části Brno – Žabovřesky, ve kterém mohou bydlet  maximálně 2 klienti.

Komu pomáháme

Osobám ve věku 18-26 let z celé České republiky, kteří opouštějí:

  • náhradní rodinnou péči (pěstounská péče, poručenství)
  • ústavní výchovu (školská zařízení pro výkon ústavní výchovy)
  • pobyt v jiných institucích (např. zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc)
  • nacházejí se v tíživé životní situaci a potřebnou podporu jim není schopna poskytnout rodina.

Zájemce o službu by měl studovat či pracovat, případně být ochoten o práci/studium usilovat po přijetí do služby.

Komu službu neposkytujeme:

  • vážně nemocným či hendikepovaným osobám, které potřebují dopomoc druhých nebo bezbariérový přístup
  • osobám s nezaléčeným duševním onemocněním nebo se závislostí na návykových látkách, které by narušovaly chod služby nebo ohrožovali sebe nebo ostatní obyvatele SOS dětské vesničky
  • osobám s omezenou svéprávností
  • osobám, které mají akutní infekční nebo parazitární onemocnění
  • matkám s dětmi
  • osobám, kterým v posledním půlroce byla udělena výpověď ze služby DPC SOS Kotva.

Nabídka DPC SOS Kotva, Vnitřní řád DPC SOS Kotva.

Chcete požádat o poskytování služby? Potřebný dokument najdete zde: Žádost o poskytování sociální služby

Cíle služby

Hlavním cílem služby je začlenění mladých dospělých, kteří se nacházejí v obtížné situaci, do společnosti.

Konkrétní cíle služby a zároveň oblasti, ve kterých sociální pracovníci klienty podporují, jsou zejména:

  • převzetí odpovědnost za svůj život, být samostatný/á
  • mít práci a vzdělání
  • mít zajištěný finanční příjem a umět s ním hospodařit
  • umět komunikovat s úřady a institucemi
  • samostatně vést domácnost
  • smysluplně trávit volný čas
  • pěstovat vztahy s lidmi (přátelské, partnerské, příbuzenské…)
  • před odchodem ze služby si najít kvalitní bydlení.

Snažíme se pomoci klientům zkvalitnit život tak, aby se neuchylovali k nevhodným řešením problémů, jako je např. páchání trestné činnosti nebo užívání návykových látek.

Každý klient má hlavní slovo v tom, čeho chce kdy ve svém životě dosáhnout, na čem bude se svým klíčovým pracovníkem pracovat. Pravidelně se spolu scházejí a mluví o klientových přáních, potřebách, obtížích i o tom, co se mu daří. To, co společně naplánují, se zapíše do Individuálního plánu a klient potom usiluje o to, aby domluvené kroky plnil. Pracovník mu při tom poskytuje potřebnou podporu.

Zásady poskytování služby

    • vzájemný respekt mezi klientem a sociálním pracovníkem
    • respektování rozhodnutí klienta – on je tím, kdo určuje, na čem bude ve svém životě pracovat
    • individuální přístup ke klientům a jejich potřebám
    • rovnost přístupu sociálních pracovníků ke klientům
    • profesionalita
    • diskrétnost
    • navození vztahu důvěry mezi klientem a sociálním pracovníkem
    • informovanost klienta (o službě, dostupných zdrojích, možnostech klienta)
    • přístup ke klientovi, který povede k jeho maximální možné samostatnosti.

    Pracovní postupy služby jsou zpracovány v jednotlivých Standardech kvality sociální služby DPC SOS Kotva. Ty jsou zájemcům k nahlédnutí v kanceláři vedoucí/ho Domu na půl cesty SOS Kotva.

Financování

Klienti hradí náklady služby dle stanovených cen, dále na chod zařízení přispívá MPSV v rámci dotací pro poskytovatele sociálních služeb s celostátní působností a dlouhodobým přispěvatelem je i společnost Kooperativa. Další finanční zdroje získáváme v rámci fundraisingové činnosti.

Můžeme něco zlepšit?

Máme zájem zlepšovat naše služby. Pokud věříte, že bychom něco mohli dělat lépe, budeme rádi, pokud nám to řeknete.

Stížnosti, podněty, návrhy nebo připomínky k naší práci můžete sdělit osobně kterémukoliv pracovníkovi zařízení, zaslat je na e-mailovou adresu uvedenou v kontaktech, případně poštou na naši adresu.

Kde službu poskytujeme

Kontaktujte nás

Víte o dítěti v krizi, nebo potřebujete pomoc vy sami? Neváhejte nám zavolat a zeptat se, kde najít pomoc.