Značka Orbit v rámci své kampaně „Oplať úsměv“ věnovala SOS dětským vesničkám šek v hodnotě téměř 900 000 Kč. Částka byla nashromážděna během šesti týdnů kampaně, kdy putovalo vždy 1 % z každého prodaného balení žvýkaček z portfolia Orbit ohroženým dětem v péči právě SOS dětské vesničky. Navíc se podařilo realizovat školení na téma dentální hygieny takřka pro 810 dětí a 41 sociálních pracovnic.

Shromážděné finanční prostředky ve výši 891 709 Kč poputují vedle nejrůznějších aktivit z oblasti péče o dentální hygienu a vzdělávání v této problematice také do Karlových Varů na rekonstrukci domů, kde společně s pěstouny žijí děti, které nemají to štěstí vyrůstat ve vlastní milující rodině. Část prostředků bude investována do vybavení koupelen tak, aby každodenní péče o zuby nebyla pro děti jen nudnou povinností. Zbývající finance pak pokryjí mzdové náklady terénních sociálních pracovníků, již zajišťují preventivní péči o děti v ohrožených rodinách. „Vybraná částka 891 709 Kč předčila naše očekávání. Jsem šťastná, že se do projektu zapojilo tolik lidí, kterým není situace znevýhodněných dětí lhostejná, a přispěli koupí žvýkaček bez cukru k jejich zářivějšímu a šťastnějšímu úsměvu. Oceňuji i přínos kampaně k prevenci péče o ústní zdraví,“ hodnotí kampaň její ambasadorka, modelka a moderátorka Iva Kubelková.

Právě prevence je jedním ze společných jmenovatelů spolupráce značky Orbit a SOS dětských vesniček. Nad rámec darované částky proto značka Orbit už v průběhu kampaně vzdělávala děti i sociální pracovníky v péči o ústní zdraví a předala 850 dentálních balíčků. Terénní sociální pracovníci tak mohou základy pravidelné péče o zuby předávat dál při své každodenní práci s dětmi i celými rodinami a díky potřebným pomůckám motivovat děti k důsledné péči o zuby. Značce Orbit se podařilo využít svých rozsáhlých znalostí a dlouholetých zkušeností v oblasti péče o zdraví zubů dětí i dospělých a zároveň vytěžit z popularity žvýkání v České republice i jeho vlivu na prevenci zubního kazu.

„Z darované částky máme ohromnou radost a značce Orbit moc děkujeme! Protože úsměv hraje klíčovou roli v životě každého z nás, těší mě, že jsme takto přispěli k pozitivnějšímu vývoji dětí z SOS dětských vesniček,“ dodala Mgr. Jindra Šalátová, národní ředitelka SOS dětských vesniček.

Značka Orbit plánuje v rozdávání a oplácení úsměvů těm, kteří to nejvíc potřebují, pokračovat i v roce 2017. Doufáme, že těch, kteří zakoupením žvýkaček bez cukru Orbit nejen udělali něco pro své zdraví, ale pomohli také zpříjemnit prostředí dětem v SOS dětských vesničkách a zaručili jim tak kvalitnější život, ještě přibyde. Moc všem děkujeme!“ zakončila první ročník kampaně Jana Přerostová, group manažerka ve společnosti Mars Czech.